Hamachi FAQ

Hamachi pomoc
Pozrime sa na najčastejšie problémy, s ktorými sa stretli s Hamachi stretávajú.

Neviete si s niečím rady? Máte problém s programom Hamachi a neviete čo s ním? Než kontaktujete technickú podporu, skúste sa pozrieť, či Váš problém nie je vyriešený už nižšie. Pokiaľ nie je a alebo ak opísaný spôsob nepomôže, potom kontaktujte oficiálne technickú podporu Hamachi LogMeIn, ktorá vám určite vrelo pomôže. Nižšie nájdete zoznam najčastejších problémov, alebo otázok, ktoré sprevádzajú buďto samotnú inštaláciu programu Hamachi, alebo jeho samotnú prevádzku. Dôrazne odporúčame prečítať všetky informácie na tejto stránke, pretože je tu detailne popísaný každý viac známy problém, na ktoré môžu používatelia pri používaní programu naraziť. Ďalším dôvodom, prečo je vhodné si prečítať túto stránku je ten, že ak kontaktujete technickú podporu, budete pravdepodobne čakať dlhšiu dobu na odpoveď a dôvod je ten, že Hamachi LogMeIn používajú státisíce užívateľov a oficiálne technická LogMeIn podpora spracováva primárne otázky užívateľov, ktorí majú zakúpenú premium licenciu a ostatní užívatelia s licenciou Basic musí čakať, až sa dostanú na rad.

Všeobecný najbežnejší problém VŠETKÝCH užívateľov

Najväčší a najbežnejší problém všetkých užívateľov býva FireWall. V 75% všetkých prípadov riešených technickou podporou, bol problémom firewall. Preto vo všeobecnosti platí, že FireWall nesmie byť zapnutý, pretože sa môže väčšinou stať, že Hamachi nepobeží.

FireWall

Existujú dva druhy firewallom. Prvý typ je tzv. Softvérový, ktorý je nainštalovaný v PC a monitoruje prácu cez vybrané porty a taktiež dianie v počítači. A druhý typ je tzv. Routerový, ktorý sa nachádza u väčšiny routerov. Tie sa používajú na pripojenie dnešných väčšiny ADSL pripojenie a taktiež WAN (WiFi). Teda odporúčame vždy FireWall vypnúť alebo im povoliť komunikačný port. Aký je to typ portu a ako sa to robí máte popísané v dotaze: "Žltý indikátor".

Ostatné Hamachi problémy

Žltý indikátor

Žltý indikátor znamená, že Hamachi nemôže vytvoriť stabilné P2P tunel medzi vaším klientom a iným klientom na sieti. Toto nie je žiadna chyba, ale jeden z faktorov Hamachi technológie, ktorý nastáva približne v 3% - 5% prípadov. Zásadný problém je v kombinácii pojmov [NAT - ROUTER - FIREWALL] na strane vášho a druhého klienta.

Nastávajú najčastejšie prípady ako napríklad:

Klient A, B a C: Klient A bezproblémovo komunikuje s klientom B a klient B komunikuje bezproblémovo s klientom C, ale klient A nemôže komunikovať s klientom C. Momentálne možno tento problém vyriešiť v nastavení programu Hamachi, pomocou voľby "Pevný port "(Magic option) a nastaviť komunikačný port na vašom routeri. Použite niektorý voľný UDP port, alebo najlepšie nechajte prednastavený UDP port 12975. Povoľte tento port na sieťovom rozhraní vášho routeru, cez ktorý sa pripája vaše PC k Internetu a na ktorom beží Hamachi. Povoľte voľbu "Pevný port" (Magic option) a vložte váš port do políčka. Teraz vypnite a znova zapnite Hamachi. "Pevný port" (Magic option) je obrovská výhoda Hamachi, pretože umožňuje použiť vami nastavený UDP port ako lokálny port pre všetku jeho P2P komunikáciu.

Čo znamená hviezdičku v zozname hráčov na Hamachi?

Hviezdička neoznačuje administrátora, ako si mnoho ľudí myslí, ale používateľa s licenciou typu PREMIUM. Pre tých, ktorí nevedia o čo ide, tak sa jedná o platenú verziu Hamachi, ktorá so sebou prináša mnohé výhody. Asi tou najväčšou výhodou je, že môžete vstupovať aj do plných sietí. Viac informácií o tejto možnosti nájdete v sekcii: Licencie (odkaz v Menu).

Ako si obnovím starý účet po reinštalácii Windows?

Stači si zálohovať iba súbory, ktoré nájdeš v systémovej zložke hamachi a po reinštalácii Windows nainštalovať znova Hamachi a tieto zálohované súbory opäť nakopírovať do systémovej zložky Hamachi.

Súbory, ktoré je nutné zálohovať:

hamachi.ini

client.pub

client.pri

Čo s hláškou: "Mediation server has rejected your login request"?

Došlo k poškodeniu konfigurácie Hamachi a server nedokáže nadviazať kontakt s vašim programom Hamachi.cz. Nikdy sa nám nepodarilo opraviť opäť konfiguráciu a tak sme to väčšinou vyriešili úplným reinstalováním Hamachi. Ako to urobiť sa dozviete v dotaze: "Ako reinštalovať Hamachi?".

Ako reinštalovať Hamachi a v akých prípadoch je nutná?

Sú prípady, kedy je potrebné reinštalovať Hamachi. A to v prípade zlej konfigurácie a tým aj behu Hamachi alebo sa stane, že jednoducho prestane reagovať a komunikovať az ničehonic už nefunguje. Aj takéto prípady sme mali. Ako teda na reinštaláciu a tým skoro aj 100% šancu na to, že Hamachi pobeží?

Je potrebné zbaviť počítače všetkých dát od Hamachi. Teda najskôr choďte do zložky: Tento počítač -> Documents and Settings -> [Váš účet]. Tu dajte hore na záložke: Nástroje -> Možnosti priečinka -> Zobrazenie -> a tu nastav "Zobrazovať skryté a systémové súbory". V tej zložke sa vám objaví zložka: "Dáta aplikácií", tak ju otvorte a smažte tam zložku: Hamachi. Ďalej dajte: Štart -> Hľadať. A zadajte heslo: hamachi. A zmažte všetky vyhľadané súbory.

A nakoniec musíte premazať registre. To urobíte tak, že dáte Štart -> Spustiť -> príkaz: regedit.

V otvorenom okne dajte: Upraviť -> Nájsť a tam zadajte heslo: hamachi. Ono vám to vyhľadá prvý register a ten zmažte klávesom DELETE. Akonáhle to zmažete, stlačíte klávesu: F3 a nájde vám to ďalšie. A takto dokola kým nevymažete všetky registre patriaci Hamachi. aJakmile to bude .. reštartujte PC a nainštalujte si najnovšiu verziu Hamachi.

Hodnotenie:
4 21